הבלוג פרי מוחם הקודח של אנשי נטקראפט
על שימושיות, עיצוב, טכנולוגיה וכל הדברים המעניינים באמת

Untitled design

כולנו ראינו מתישהו פעוט קטן, אפילו בן שנה, מפעיל בעצמו אייפד או משתלט על הטלפון של אבא. אולי אפילו עשינו לייק להורה שהעלה סרטון בו הוא גאה בילד שלו שכבר בגיל קטן מצליח להתמודד עם טכנולוגיה שלפעמים אפילו מבוגרים טועים בה, אך האם הם באמת יודעים מה הם עושים או סתם לוחצים ללא היגיון?

המשך

00_opening_title

נתחיל בקצת נוסטלגיה, זוכרים שפעם, קצת אחרי המלחמה הקרה,עיצבנו אתרים לרזולוציה אחת?

אחח, איזו תקופה נפלאה זו היתה, דרישות הלקוח היו פשוטות, התוצר היה אחד בלבד וריח נפטלין בליווי נעימותיו של פול אנקה היו באוויר.

אך האמת היא, שזה לא היה כזה מזמן ולפעמים יוצא לנו לקחת חלק בעיצוב של מערכות שבשל צרכים מוצריים, מפותחות לרזולוציה אחת בלבד, אבל, במרבית המקרים אנחנו מעצבים בסטודיו פרוייקטים שצריכים להיראות ולעבוד מצוין במספר גדלים שונים.

המשך

Untitled design

השבוע התארחתי ב-  UX @ WIX והרצאתי על נושא שבאמת קרוב לליבי, הכנה לשוק העבודה.

בפרספקטיבה של זמן, הספקתי להיות גם מעצב חסר בטחון שמחפש עבודה וגם מעסיק שמוכן להעסיק מעצבים ללא ניסיון. לכן קל לי יותר לחלוק את החוויות שלי למעצבים מוכשרים, שמרגישים לא מספיק בטוח כיצד להתחיל את התהליך ואיך להתנהל נכון.

המשך

Untitled design (8)

אחרי שנים כמעצב פרינט, הבנתי שהמעבר לדיגיטל הוא צעד שאני חייב לעשות. המשפט הזה, “כל העולם עובר לדיגיטל” הפך למציאות כשחברים רבים (וטובים) עשו את המעבר, ומה ששמעתי מהם פיתה אותי לא רק לחשוב על לעבור לדיגיטל, אלא להתחיל לעשות.

המשך

Untitled design (5)

גילוי נאות, הגעתי לעולם הדיגיטל או איך שקראנו לו אז “אינטראקטיב” בעיקר בגלל שהיתי סטודנט בינוני פלוס מינוס (דגש על מינוס) בכל מה שקשור לפרינט. אז מה זה אומר לגבי בוגרי אקדמיות לעיצוב שהצטיינו בלימודים ונשאבו לתוך עולם הפרסום והמיתוג?

המשך

 Untitled design

התחרות הקשה על תשומת הלב של המשתמשים, לא משאירה לאפליקציות זמן רב בכדי לשכנע שהן הדבר האמיתי. בעולם המובייל אין הזדמנות שנייה, 22% מהאפליקציות שהמשתמשים מורידים נזנחות אחרי שימוש אחד בלבד, ונשארות לתעות במדבריות האפליקציות שמקשטות את מסך המכשיר, אם בכלל.

המשך

Untitled design (3)

כמאפיין חוויית משתמש שרוצה להישאר מעודכן בחידושים בתחום אני דואג לקרוא בלוגים, כתבות וכל מה שיש לרשת הווב הרחבה להציע. אז לקראת הסופ”ש הבא עלינו לטובה, ריכזתי לכם את הכתבות המעניינות שעשו לי את השבוע.

המשך

Untitled design (5)

הרבה פעמים אנחנו נדרשים לאפיין אלמנטים שחוזרים על עצמם עם תוכן שונה (כרטיסיות, רשימות, טבלאות  וכו’), כחלק מתהליך האפיון אנחנו גם רוצים לבדוק מקרי קצה (לדוגמה: טקסט ממש ארוך באחד האלמנטים). הרבה פעמים אנחנו רואים את התוצאה ורוצים לשנות עיצוב של אלמנט אחד (מיקום, גודל פונט, ריווח וכו’). ואז צריך לשנות עיצוב של אלמנט אחד הרבה הרבה הרבה פעמים. Repeater הופך את התהליך הזה למהיר ונטול כאבים.

המשך

Untitled design

אם תשאלו מעסיקים, מפתחי Front End טובים הם יצורים די נדירים ויקרי ערך, קצת כמו חדי קרן. אם אצל מפתחי התוכנה האונה האחראית על לוגיקה פעילה בטירוף, ואצל המעצבים האונה האחראית על ויזואליה ואסתטיקה נראית כמו שמים בערב יום העצמאות, אצל מפתח Front End צריך להיות שילוב של השניים.

המשך

Banner_micro_copy_A

מה זה מיקרו-קופי ולמה הוא חלק חשוב בתהליך האפיון?

המונח מיקרו-קופי מתייחס לכל אותן מילים קטנות בממשק שלכם: בשדות הטפסים יצירת קשר, בתפריטי הניווט ובתפריטים בכלל, בכותרות התפריטים, בהודעות שגיאה ובהודעות אישור, בטקסט על הכפתורים, הנחיות לשימוש בממשק כמו “הקלד” “הוסף” ועוד.

המילים הקטנות האלה אולי לא נראות לכם מאוד חשובות, או לא משהו שהמפתח או המעצב יכולים להתמודד איתו בלי להטריד את איש התוכן, אך בעולם בו השורה התחתונה היא הביצועים, מתברר שחברות שהחליטו להשקיע יותר במילים הקטנות קיבלו שיפור עצום בכמות ההמרות.

מיקרו-קופי טוב תומך בחווית המשתמש, ובשילוב השפה הוויזואלית של הממשק יכול ליצור את הקול הייחודי שכל אתר או מותג שואפים להשיג.

המשך