הבלוג פרי מוחם הקודח של אנשי נטקראפט
על שימושיות, עיצוב, טכנולוגיה וכל הדברים המעניינים באמת

Banner_micro_copy_A

מה זה מיקרו-קופי ולמה הוא חלק חשוב בתהליך האפיון?

המונח מיקרו-קופי מתייחס לכל אותן מילים קטנות בממשק שלכם: בשדות הטפסים יצירת קשר, בתפריטי הניווט ובתפריטים בכלל, בכותרות התפריטים, בהודעות שגיאה ובהודעות אישור, בטקסט על הכפתורים, הנחיות לשימוש בממשק כמו “הקלד” “הוסף” ועוד.

המילים הקטנות האלה אולי לא נראות לכם מאוד חשובות, או לא משהו שהמפתח או המעצב יכולים להתמודד איתו בלי להטריד את איש התוכן, אך בעולם בו השורה התחתונה היא הביצועים, מתברר שחברות שהחליטו להשקיע יותר במילים הקטנות קיבלו שיפור עצום בכמות ההמרות.

מיקרו-קופי טוב תומך בחווית המשתמש, ובשילוב השפה הוויזואלית של הממשק יכול ליצור את הקול הייחודי שכל אתר או מותג שואפים להשיג.

 

אז איך מיקרו-קופי עושה את הקסם הזה?

האלמנט הראשון שמיקרו-קופי טוב יכול לשפר הוא השמישות. כל אותן חריקות, עיכובים והפרעות בזרימה שקיימים בממשקים רבים, יכולים להיפתר בעזרת מיקרו-קופי.

דוגמה לעיכוב כזה יכולה להיות הצמתים בהם המשתמשים אמורים לבחור בין שתי אפשרויות או יותר. בין אם זה בגלל שהם לא מבינים מה הם אמורים לעשות או בגלל שהם מתלבטים במה לבחור, כמה מילים קטנות יכולות להסביר מה היתרון והחיסרון בכל אפשרות וכך לעזור לקבל החלטה. באתרים רבים יש אפשרות להירשם לאתר או להמשיך כמשתמש לא רשום, משפט קצר על כל אפשרות יכול לעזור למשתמשים להחליט וגם לכוון אותם לאפשרות המועדפת מבחינתכם.

חשש או רתיעה של משתמשים יכול להיות גורם משמעותי לעיכובים שהזכרנו. החששות יכולים להיות שתעשו שימוש במידע האישי שלהם, תפציצו אותם בספאם, פרטי האשראי שלהם יחשפו ועוד. הודעת מיקרו-קופי שמתיחסת לחשש של המשתמשים יכולות להפיג את החשש בקלות, כמו בדוגמה הזו:

1-j8CIz0W24p26rV6jfOjy7g

וגם זו:

1-SjW30RLhdS9yK_EK3QIaEQ

מיקרו-קופי לא יכול לפתוח את כל בעיות השמישות בממשק שלכם, אבל הוא בהחלט יכול לשפר אותו או לפתור בעיות ספציפיות.

דברו אליהם!

מומחי שיווק רבים טוענים שעידן השיווק ההמוני הסתיים, והכלים שיש לנו היום מאפשרים לנו קשר יותר אישי וממוקד עם הלקוח. מיקרו-קופי יכול לעשות בדיוק את זה, “הדיבור” האישי יכול לחזק את הקשר והאמון של המשתמש עם הממשק ולהוסיף לחוויה עוד רבדים רגשיים שרק מילים יכולות להוסיף.

רגשות הן חלק מכל חווית משתמש, ומיקרו-קופי טוב יודע לעורר את הרגשות הנכונים. דוגמה מצוינת לאיך לא עושים את זה נכון היא הודעת השגיאה “כתובת הדוא”ל לא חוקית”. האם אתם מאשימים את המשתמש במשהו פלילי? ואיך הוא אמור להמשיך מכאן הלאה? מיקרו-קופי נכון יתן הסבר ברור יותר לשגיאה, ויציע אפשרויות לפיתרון או תמיכה, בצורה חיובית. זה נכון לא רק לגבי הודעות, אלא לכל הנחיה אחרת בממשק.

1-HmGvvrpHr99ZDE2PuX2J3w

מיקרו-קופי שמחזק את הקשר עם המשתמש יכול להיות הודעות תמיכה, חיזוק או תודה:

1-smWUrCTHvYgURe7ctKw07Q

מיקרו-קופי יכול לעשות דברים נפלאים בממשק שלכם, אך לא תמיד ולא בכל מקום. אם הממשק ברור, אין צורך בהסברים מיותרים, אבל אם הממשק ייחודי או לא אינטואיטיבי, מיקרו-קופי יכול להסביר למשתמש מה הוא אמור לעשות בשלבים השונים ולמנוע תקיעה.

גם הודעות או הסברים טרחניים במקום הלא נכון לא יוסיפו ואולי אפילו יגרמו לבלבול ותסכול אצל המשתמשים.

מיקרו-קופי הוא חלק מהאפיון

מיקרו-קופי צריך לאפיין כפי שמאפיינים את השפה הויזואלית, ורצוי מאוד שתעשו את שניהם ביחד. הפרסונה של המיקרו-קופי שלכם צריכה להגדיר את המטרה שלו, ואת הסגנון או ה”קול” בו אתם רוצים לדבר (משעשע, ממלכתי, “קולי” וכדומה).

אם תציגו ללקוח מסכים שכוללים גם את המיקרו-קופי, תוכלו להציג חוויה טובה של זרימה שאינה מקוטעת.

חשוב שהממשק שלכם “ידבר” אל המשתמשים, לכן אל תכתבו מיקרו-קופי אלא “דברו” אותו. דמיינו מה הייתם אומרים בסיטואציה דומה והפכו את זה למיקרו-קופי שלכם. זה לא אומר שאתם אמורים לכתוב מיקרו-קופי בשפה עילגת או עם שגיאות, אבל כן כדאי שהוא יהיה ידידותי ומותאם למשתמשים שלכם.

רוצים ללמוד איך לעשות את זה כמו שצריך? הירשמו כאן לסדנה מעשית: מיקרו קופי- המילים הקטנות שעושות שינוי גדול

(דוגמאות והשראות: UX planet)



3 תגובות לפוסט ”מיקרו-קופי: המילים הקטנות שיגדילו את ההמרות“

  1. פוסט מעולה, תודה על המידע המועיל.

  2. תודה רבה! מאמר מדהים.
    המיקרוקופי כל כך חשוב בהמון מובנים באינטרנט.

  3. מעניין מאוד, נרשמתי לעדכונים שלכם במייל.

לכתוב תגובה

(חובה לפחות לרשום שם!!!)

(...אף אחד לא יראה את זה)

(תפרסם/י את עצמך! שידעו מאיפה את/ה!)