הבלוג פרי מוחם הקודח של אנשי נטקראפט
על שימושיות, עיצוב, טכנולוגיה וכל הדברים המעניינים באמת
תחום חווית המשתמש תופס תאוצה בשנים האחרונות וכל עסק ומותג המכבד את עצמו, חייב להבין שאין מנוס מלהשקיע בחווית משתמש טובה עבור הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים שלו. בעוד שיש חברות שכבר מזמן השכילו
להפנים את הדבר, רבים עדיין מוצאים את עצמם עושים שגיאות בבואם לאפיין את חווית המשתמש באפליקציות המובייל שלהם, מה שמוביל, בסופו של דבר, לחווית משתמש גרועה וללקוחות לא מרוצים, אשר ייתכן ולא יחזרו יותר.

עופר הולצמן, מנהל חווית משתמש (CXO) ב-Netcraft מקבוצת אלעד, מספק לנו 6 טיפים חשובים ושימושיים לכל מי שרוצה להעניק למשתמשים שלו חווית משתמש טובה במובייל. מוכנים? אנחנו מתחילים:

1. אל תעצבו עבור עצמכם – לפני שאתם מתחילים במלאכת האפיון, חשוב לבצע מחקר מקדים וללמוד על קהל היעד של האפליקציה; להכיר את מאפייניהם; להבין היכן, מתי ובאילו סיטואציות הם משתמשים באפליקציה; ועוד. רצוי להתבסס על תובנות ונתונים אמיתיים, מאשר להניח הנחות, אשר עלולות להתברר כשגויות.

2. אל תתעלמו מיכולות הסמארטפון – כל טלפון נייד כולל היום מגוון סנסורים, כאשר הידוע בהם הוא כמובן ה-GPS. מלבדו קיימים בסמארטפון עוד עזרים ותכונות שונות במערכת ההפעלה, כמו זיהוי קולי ומציאות רבודה. שימוש נכון בפונקציות השונות של המכשיר והיכולות שלו, ולאחר מכן איסוף והצלבת מידע, פותחים אפשרויות ליצירת ערך ייחודי לאפליקציה שלכם. ואם לנסח את זה באופן הפשוט ביותר – הדבר יחסוך הרבה כאב ראש וטרחה למשתמשים שלכם.

ניתן לראות דוגמא טובה לשימוש במידע ויכולות המכשיר באפליקציית לינקדאין (Linkedin), המתממשקת ליומן שלנו ויודעת להציע לנו להוסיף לרשת החברתית את האנשים איתם נפגשנו.

 לינקדאין (Linkedin) מתממשקת ליומן שלנו

3. אל תמציאו את הגלגל מחדש – עולם האפליקציות קיים כבר לא מעט שנים ובמשך הזמן התגבשו בו סטנדרטים וקונבנציות המוכרים למשתמשים. יחד עם זאת, מפתחי אפליקציות בתחילת דרכם לא תמיד מודעים לקונבנציות המקובלות ושוברים אותן ללא כל סיבה או צורך אמיתיים. כמובן, תמיד יש מקום לבחינה של הקיים ולחידושים, אך רק במקרים בהם יש לכך הצדקה משמעותית.

4. אל תעמיסו יותר מידי על המסך – למרות שהמכשירים הניידים רק הולכים וגדלים, הם עדיין נחשבים לקטנים ביחס למסך המחשב ואף לטאבלט ולא ניתן להציג את האפליקציה על שלל הפונקציות שלה במסך אחד. לכן, ההמלצה היא לבצע פיצול למספר קטגוריות, אשר כל אחת מהן תיפתח במסך נפרד. להמחשה – חשבו על מסכי מכשיר הכספומט ועל השימוש האינטואיטיבי בו תודות לטכניקת המעבר בין מסכים, אשר בכל אחד מהן פעולה אחת בלבד.

5. חסכו בהוראות השימוש – מתי קראתם לאחרונה את ההוראות של המכשיר החשמלי החדש שקניתם? ככל הנראה, התשובה שלכם תנוע בין “ניסיתי והתייאשתי” ל-“אף פעם”. אם כך, נשאלת השאלה – מדוע קיים צורך עיקש להכריח משתמשים לקבל הסבר ארוך המתפרש על פני מספר מסכים בכניסה לאפליקציה, עוד לפני שהראיתם להם איך היא נראית? אומנם מדובר בשלב “קבלת הפנים” באפליקציה, אך הדרך המומלצת לעשות זאת היא כאשר המשתמש כבר התחיל להתנסות בה, בממשק שלה ולהפיק ממנה ערך.

אפליקציית פורסקוור (Foursquare)

6. אל תתייחסו לכל המשתמשים בצורה זהה – בעידן המודרני והמתקדם שבו אנו חיים, זה נראה לנו כמובן מאליו שהמכשיר הסלולרי שלנו והאפליקציות המותקנות עליו יעשו את מירב המאמצים “להכיר” אותנו, את ההרגלים שלנו ויספקו לנו את התוכן והמידע המתאים לנו ביותר. עם התפתחות הטכנולוגיה, דרישה זו של המשתמשים רק תלך ותגבר. לכן, ההמלצה היא להשתמש בנתונים של המשתמשים כדי ליצור עבורם תוכן רלוונטי ומותאם אישית, אשר מתאים לצרכים האינדיבידואליים של כל אחד מהם.

כך, למשל, האפליקציה של סטארבקס (Starbucks) לומדת את הרגלי צריכת הקפה של המשתמשים ומציעה להם מבצעים וקופונים בהתאם.

 

 

 



לכתוב תגובה

(חובה לפחות לרשום שם!!!)

(...אף אחד לא יראה את זה)

(תפרסם/י את עצמך! שידעו מאיפה את/ה!)