הבלוג פרי מוחם הקודח של אנשי נטקראפט
על שימושיות, עיצוב, טכנולוגיה וכל הדברים המעניינים באמת

 

חיפה עיר עם עתיד?  זה כבר ידוע. חברות הטכנולוגיה מציפות את הצפון והשאלה הגדולה מה כדאי ללמוד על מנת להשתלב בתעשייה הפורחת בצפון ובכלל. תחום ה- UX שתופס מקום של כבוד בעשור האחרון בחברות טכנולוגיות רבות, הוא ללא ספק מועמד ראוי לבדיקה. ראיינו את גיורא פלדמן, הבעלים של סטודיו לעיצוב חווית משתמש, מרצה בטכניון ובנטקרפט אקדמי וראש החוג למולטימדיה במכללת תילתן.

 

אז מה זה UX?

UX זה בעצם הדרך של הממסר הדיגיטלי לתקשר עם המשתמש בצורה הטובה ביותר. המחשבה שמנחה מאפיין UX היא איך ליצור מערכת שתדע לשים את המשתמש במרכז ועל ידי כך  לבסס את מערכת היחסים בין המשתמש לבין המערכת.

איך עושים את זה?

תחת מטריית ה UX יש 6 נקודות שהן הכי קריטיות ועוזרות להצלחה של כל מוצר דיגיטלי.

  • ארכיטקטורת מידע- היא חלק מרכזי בתוך חוויית המשתמש. ארכיטקטורת המידע מגדירה את המבנה והארגון הפנימי של מערכת. בצורה שתשרת הכי טוב את המשתמשים, וכך יוכלו לנווט בקלות בין חלקי המערכת, באיזה שלב הם יחשפו לתוכן מסוים ואיך יראה ״מסע המשתמש״ בתוך המוצר הדיגיטלי. אם אנחנו רוצים לדבר למשל על אתר  E-commerce הארכיטקטורה אומרת מה אנחנו רוצים לספר ובאיזה דרך להנגיש את המידע.
  • אסטרטגית תוכן- איך מחליטים מה לפני מה איך מסדרים את הפלואו בתוך התהליך.
  • שמישות – איך גורמים למוצר הדיגיטלי להיות קל לשימוש בצורה אינטואיטיבית וברמת נוחות גבוהה.
  • UI איך יראה כל מה שמתואר בתהליך UX . איך המוצר נראה בסוף, מה משתמש הקצה רואה.
  • עיצוב האינטראקציות – איך המשתמש יוצר אינטראקציה עם המערכת. מערכת של פידבק- בכל פעולה שהמשתמש מבצע מה תהיה התגובה של המערכת לשימוש הזה.
  • מחקר משתמשים- המרכיב הכי חשוב בתוך תהליך הUX – עוזר לנו להבין מיהם המשתמשים ע”פ מחקר משתמשים נוכל לחשוף התנהגות, צרכים, רצונות ונקודות כאב של משתמשים במערכות שונות. מחקר משתמשים הוא נקודת המוצא המומלצת לכל תהליך איכותי של אפיון חוויית משתמש.

למה לדעתך התחום נמצא בפריחה?

לאחרונה יש יותר רצון בצד של יצרני מוצרים דיגיטליים בין אם אלה חברות אפליקציות, סטרטאפים, חברות E-commerce או חברות שיש להן אתר תדמיתי לדעת מיהו אותו בנאדם בקצה ומה הדרך הנכונה לדבר אליו. השימוש במוצרים דיגיטליים הופך להיות יותר ויותר אמוציונלי,  אנו נעדיף להשתמש באתר שיותר נוח לנו לגלוש בו ומדבר אלינו יותר.

איך אפשר להתמחות בתחום?

כמו בכל מקצוע חדש שאנחנו רוכשים, הדרך למציאת משרת חלומות היא ארוכה, התחרות בשוק העבודה בתחום האפיון קיימת למרות שמקומות עבודה פוטנציאלים מתחילים רק עכשיו להבין את חשיבות המאפיין. אם אתם כבר חלק מארגון והתפקיד שלכם בו הוא לא אפיון, תציעו את עצמכם לביצוע פעולות אפיון פשוטות שלבטח ישרתו את המטרה. לדוגמה, מעצבת שעובדת בסטודיו לעיצוב שמקבל עבודת עיצוב אתר מכירות, יכולה עם ההכשרה שהיא קיבלה בנטקראפט להציע חבילת פתרונות שהם מעבר לעיצוב שהיא כבר יודעת לעשות על מנת שלפרויקט תהיה הצלחה יותר גדולה.

אפשרות התמחות נוספת היא כמובן לעבוד כג׳וניור בחברת UX (נטקראפט למשל) שנותנת הזדמנויות למאפיינים עם ידע אבל ללא נסיון קודם.

אילו חברות מעסיקות מאפייני UX ? מדוע ממשיך לעלות הביקוש למאפיינים?

חברות שמעסיקות מאפייני חווית שימוש מתחילות להבין שהן זכו בכל הקופה. אם עד היום בארגונים התפקידים שהיו אמונים על חשיבה אודות התפקוד של המוצר הדיגיטלי הם מנהל המוצר, סמנכ”ל הפיתוח או במקרים נדירים ראש צוות הפיתוח, היום הן הבינו שמאפיין נותן להן את הפתרון שלו הן חיכו, ההבנה של המשתמש ואיך להנגיש את המוצר שלהם למשתמשים המתאימים.

חברות מוצר- סטרטאפים (מוצר דיגיטלי)

בתי תוכנה- חברות המפתחות אתרים ואפליקציות עבור לקוחות

חברות המפתחות מוצר קיים

האם ניתן להשיג עבודה ללא ניסיון קודם?

ללא ניסיון קודם ניתן למצוא עבודה בתור ג’וניור במשרד פיתוח, עוזר למאפיין UX ובכל תפקיד שצריך אדם שיש לו את היכולת להבין תהליך.

באיזה חברות ניתן להשתלב?

מאפיינים הם ״מוצר חם״ בשוק העבודה בעולם ההיי-טק.

חברות כמו גוגל, אפל, אינטל, אלביט, מיקרוסופט ואפילו חברות בטחוניות כגון רפא״ל מחפשות את הנישה הזאת כי הן הבינו שבצד השני של המוצרים שהן מייצרות עומד בסופו של דבר משתמש וצריך מישהו שיתרגם את רצון החברה למשתמש.

 



לכתוב תגובה

(חובה לפחות לרשום שם!!!)

(...אף אחד לא יראה את זה)

(תפרסם/י את עצמך! שידעו מאיפה את/ה!)